Wie zijn wij?

Wij zijn Stichting 5713, een organisatie die zicht richt op jongeren in de leeftijd 10 t/m 23 jaar oud die in een kwetsbare positie verkeren. Deze jongeren hebben veelal te maken met problematiek zoals onvoldoende sociale vaardigheden, het ontbreken van een juiste studie- en werkhouding, ernstige gedrags-, sociaal-emotionele en psychische problemen.

Bij Stichting 5713 geloven wij dat alle jongeren talenten en mogelijkheden hebben. Samen met de gemeente Amsterdam streven we ernaar om een plek te creëren waar jongeren bij elkaar kunnen komen en hun talenten kunnen ontwikkelen.

Ook brengen wij als ambulant jongerenwerkers (risico)jongeren maatschappelijk verantwoord gedrag bij. Zo organiseren we informatie bijeenkomsten over actuele thema's en geven jongeren ook trainingen zodat ze werk kunnen vinden.

Wij zijn trots op de groep jongerenwerkers en partners die ons hierbij ondersteunen. Samen maken we het verschil.

Wie zijn wij? Stichting 5713 is opgericht door Mohamed Ajuau en Mohamed Ettajiri en heette voorheen stichting Ajuau & Etta Gym. De roots van stichting Ajuau & Etta Gym en van de oprichters Mohamed Ettajiri en Mohamed Ajuau ligt in Osdorp. 5713 is het oude (tram)zonenummer van Amsterdam Osdorp en vandaag de dag wordt Osdorp onder de jongeren op straat ook wel 5713 genoemd. Mohamed Ajuau en Mohamed Ettajiri hebben sinds een reeks van jaren toegewijd gewerkt aan de opbouw van een netwerk onder jongeren. Zij zijn al sinds X werkzaam als jongerenwerkers en als sportbegeleiders. Door hun jarenlange ervaring weten zij samen met hun collega’s van stichting 5713 de jongeren die veelal niet bereikt worden, te bereiken en aan zich te binden.

Mohamed Ajuau

Mohamed Ettajiri